Technická data přestavby na LPG:
Systém: Alex Idea Direct Injection
Reduktor LPG: Alex Shark 1500
Elektroventil LPG: Alex LPG-MAX ventil s max průtokem na 8mm trubku
Filtr plynné fáze: Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG: Alex Barracuda SE 115 Nl precizní přesné vstřikovače plynu
Nádrž LPG: ZTW 680/180/49 litrů
Multiventil: Tomasetto 180/30°
Plnící koncovka LPG v dolním lemu nárazníku je velmi dobře maskovaná
Přepínač plyn/benzín z optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací provozních stavů systému LPG
Systém LPG pro motory s přímým sekvenčním vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito mnoho originálních strategií řízení palivových map a emulací signálů benzínové jednotky pro dokonalé sladění plynového vstřikování s benzínovým řídícím systémem.
Systém Alex Idea DI je trvale napojen na datovou sběrnici originální palubní diagnostiky vozidla protokolem OBD. Díky tomu systém LPG dokáže korigovat odchylky nastavení palivové mapy, které mohou vznikat kolísáním kvality LPG, nebo dlouhodobě postupnou změnou parametrů některých prvků plynového systému.
Přestavba na pohon LPG
FORD KUGA 1.5 ECOBOOST NA LPG
Výrobce vozidla: Ford
Model vozidla: Kuga
Objem motoru: 1.5
Typ motoru: M8MC
Varianta: M8MC1AX
Výkon motoru: 110 kW/6000 ot/min
Převodovka: man 6 st.
Rok výroby: 2017
Minimální spotřeba benzínu při provozu na LPG
Motory s přímým vstřikováním Ecoboost vyžadují při provozu na LPG přívstřik benzínu. V případě tohoto konkrétního motoru je použita strategie rovnoměrného přívstřiku benzínu cca 0,25 ms v celém pracovním rozsahu motoru. Celkové % spotřeby benzínu při provozu na LPG závisí na převažujícím režimu jízdy. Pohybuje se zpravidla od 3 do 5%.
Nádrž LPG místo rezervy
Ve vozidle je instalována nádrž LPG toroid s vnitřním multiventilem o objemu 49 litrů. Natankovat lze přibližně 40 litrů LPG
Záruka kvality
Systém LPG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Jednotka Idea má záruku 5 let, vstřikovače Barracuda 100tis. km
FORD KUGA 1.5 ECOBOOST přestavba na LPG – vlastnosti & zkušenosti
Průměrná spotřeba benzínu 6,5 – 8 l/100km podle režimu a způsobu jízdy
Průměrná spotřeba LPG 7 – 9 l/100km + 0,5 – 0,7l benzínu podle režimu a způsobu jízdy
Motor funguje v celém výkonovém rozsahu na LPG perfektně bez jakýchkoli vedlejších projevů
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG.
Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.
Toto vozidlo lze na přání vybavit elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP) s možností dávkování aditiva prostřednictvím plynových vstřikovačů.