Přestavba na pohon LPG
MAZDA 6 SKYACTIV 2.5 141 kW NA LPG r.v. 2019
- Systém: Prins VSI-3.0 DI přímé vstřikování
- Reduktor LPG: Prins EVP-500 – elektronicky řízený tlak
- Filtr plynné fáze: Prins separační filtr
- Vstřikovače LPG: Prins – Keihin nová generace
- Nádrž LPG: ZTW 650/200/50 litrů
- Multiventil: Tomasetto 200/30°
Systém LPG pro motory s přímým sekvenčním vstřikováním pracující na obvyklém principu nepřímého vstřikování plynné fáze LPG před sací ventily motoru s malým přívstřikem benzínu při provozu na LPG.
Nový systém Prins VSI 3.0-DI s novým reduktorem LPG eVP 500 je nejmodernějším řešením pro přestavby benzínových motorů s přímým vstřikováním na pohon LPG.
Systém VSI DI-3.0 zvládá i velmi složité nejnovější motory s přímým vstřikováním a to i takových, které mohou být vybaveny filtrem pevných částic, nebo tzv. duálním vstřikováním(kombinace přímého vstřikování a MPI), či např. snímačem vysokého tlaku railu s digitálním výstupem.
Nový systém Prins VSI-3.0 DI se vyznačuje opravdu velmi nízkou spotřebou benzínu při provozu na LPG ve srovnání s konkurencí.
- Značka: Mazda
- Model: 6 SkyActiv
- Rok výroby: 2019
- Obsah motoru: 2500 ccm
- Výkon motoru: 143 kW
- Kód motoru: PY
- Typ vstřikování: Přímé Mazda SkyActiv
- Řídící jednotka BA: PYFA
- Prins VSI-3.0 DI revoluční systém LPG – světová „1“
- Nový reduktor EVP-500 elektronicky řízený, velmi malý s výkonem až 500 koní
- Řídící jednotka plynu (ECU) Bosch AFC-3.0 DI nové generace
- Inovované vstřikovače plynu Keihin jsou světová špička
- Nové provedení filtru plynné fáze Prins
- Nový vícebarevný přepínač
Malá spotřeba benzínu v režimu LPG
Elektronické tlakové sekvenční dávkování aditiva
Nádrž místo rezervního kola toroid
MAZDA 6 SKYACTIV 2.5 na LPG – vlastnosti & zkušenosti
Průměrná spotřeba benzínu 7 l/100km podle režimu a způsobu jízdy
Průměrná spotřeba při jízdě na LPG je cca 7 l LPG/100km + 0,5 – 0,75 l BA-95/100km podle režimu a způsobu jízdy
Motor funguje na LPG s přívstřikem benzínu, v maximální zátěži jede na benzín
Dojezd na jednu nádrž LPG se pohybuje cca 600km (cca 50l LPG) podle způsobu jízdy
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG.
Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.
Toto vozidlo lze na přání vybavit elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP).