Systém: Alex Idea DI elektronika přímého vstřiku
Reduktor LPG: Alex Shark 1500
Filtr plynné fáze: Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG: Alex Barracuda SE 115 Nl
Nádrž LPG: ZTW 650/200/50 litrů
Multiventil: Tomasetto 200/30°
Systém LPG pro motory s přímým sekvenčním vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito mnoho originálních strategií řízení palivových map a emulací signálů benzínové jednotky pro dokonalé sladění plynového vstřikování s benzínovým řídícím systémem.
Systém Alex Idea DI je trvale napojen na datovou sběrnici originální palubní diagnostiky vozidla protokolem OBD. Díky tomu systém LPG dokáže korigovat odchylky nastavení palivové mapy, které mohou vznikat kolísáním kvality LPG, nebo dlouhodobě postupnou změnou parametrů některých prvků plynového systému.
Systém Alex Idea disponuje také autoadaptabilní trojrozměrnou palivovou mapou, která umožňuje precizní doladění systému ve všech provozních režimech motoru. Systém má mnoho možností nastavení různých typů řízení přívstřiku benzínu při provozu na LPG tak, aby bylo možné dosáhnout co nejmenší možné spotřeby benzínu při provozu na LPG.
Přestavba na pohon LPG
MAZDA 6 SKYACTIV 2.5 141 kW NA LPG r.v. 2014
Malá spotřeba benzínu v režimu LPG
Systém sekvenčního vstřikování LPG pro motory s přímým vstřikováním pracuje s minimálním přívstřikem benzínu
Výkon na LPG jako na BA-95
Při provozu na LPG má motor prakticky stejný výkon, jako na BA-95.
Pokles výkonu cca 2,0 kW
Nádrž LPG místo rezervy
Nádrž LPG je toroidní v podlaze kufru o objemu 50L. Zajistí dojezd až 550km na jedno natankování LPG
Záruka 5 let
Systém LPG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Orientační cena přestavby této konfigurace: 31500,-Kč vč. DPH
MAZDA 6 SKYACTIV 2.5 na LPG – vlastnosti & zkušenosti
Průměrná spotřeba benzínu 7 l/100km podle režimu a způsobu jízdy
Průměrná spotřeba při jízdě na LPG je cca 7 l LPG/100km + 0,7 l BA-95/100km podle režimu a způsobu jízdy
Motor funguje na LPG s přívstřikem benzínu, v maximální zátěži jede na benzín
Dojezd na jednu nádrž LPG se pohybuje cca 600km (cca 50l LPG) podle způsobu jízdy
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG.
Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.
Toto vozidlo lze na přání vybavit elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP).