Systém: Prins VSI-2.0 DI
Reduktor LPG: Prins
Elektroventil LPG: Valtek
Filtr plynné fáze: Prins
Vstřikovače LPG: Keihin
Nádrž LPG: ZTW 600/250/54 litrů
Multiventil: Tomasetto 250/30°
Plnící koncovka LPG ve schránce tankování benzínu
Přepínač plyn/benzín z optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací provozních stavů systému LPG
Systém LPG pro motory s přímým sekvenčním vstřikováním pracující na obvyklém principu nepřímého vstřikování plynné fáze LPG před sací ventily motoru s malým přívstřikem benzínu při provozu na LPG.
Jednotka Prins VSI 2.0-DI ve variantě GEN2 IM 6 cyl type 1 je uzpůsobena pro spolupráci se systémy přímého vstřikování jako je TSI, FSI, Ecoboost apod.
V režimu přepnutém na LPG foukají plynové vstřikovače plynnou fázi LPG před sací ventily motoru stejně, jako je tomu u konvenčních motorů MPI s nepřímým vstřikováním. Zároveň však pracují i benzínové vstřikovače, které jsou u motorů FSI přímo ve spalovacích prostorech válců. Kvůli chlazení a proplachování „jedou“ na minimální vstřikovací dávku i při provozu na LPG.
Spotřeba benzínu při provozu na LPG je však minimální.
Přestavba na pohon LPG
PORSCHE CAYENNE 3.6 FSI PŘESTAVBA NA LPG
Technické údaje vozidla
Značka: Porsche
Model: Cayenne 3.6 FSI
Motor: 3.6 FSI 211kW
Kód motoru:
Typ vstřikování: FSI (přímé vstřikování)
Rok výroby: 2008
Nádrž místo rezervy
Ve vozidle je namontována nádrž LPG typu toroid s vnitřním multiventilem o objemu 54 litrů. Při plnění na 80% je tak možné natankovat cca 46 litrů LPG
PORSCHE CAYENNE 3.6 211kW 2008 přestavba na LPG – vlastnosti & zkušenosti
Motor funguje v celém výkonovém rozsahu na LPG perfektně bez jakýchkoli vedlejších projevů
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG.
Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.
Toto vozidlo lze na přání vybavit elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP) s možností dávkování aditiva prostřednictvím plynových vstřikovačů.
Doporučujeme: