Servis LPG systémů – diagnostika – spolehlivě – profesionálně
Servis LPG, diagnostika a optimalizace chodu motorů na LPG a CNG
Provádíme servis LPG, opravy a diagnostiku systémů sekvenčního vstřikování LPG a CNG prakticky všech značek a výrobců.
Máme mnohaleté zkušenosti s přestavbami vozidel a strojů na alternativní pohon LPG, CNG i Dieselgas LPG/CNG.
Máme vysokoškolsky vzdělané odborníky přímo v oboru automotive s letitou praxí v přestavbách vozidel na LPG a jejich diagnostice.
Máme zázemí skladu náhradních dílů a montážního materiálu pro servis a přestavby vozidel na pohon LPG/CNG, protože jsme mj. provozovatelem specializovaného eshopu s nejširším sortimentem LPG a CNG materiálu.
Máme moderní diagnostická a servisní zařízení včetně interface a programů pro prakticky všechny systémy LPG.
Kontrola a výměna filtrů LPG
U vozidel provozovaných na LPG je důležité pravidelně kontrolovat a měnit filtry, které se v soustavě
používají. Systémy sekvenčního vstřikování LPG bývají vybaveny dvěma typy filtrů. Filtr kapalné fáze, který zbavuje kapalný plyn mechanických nečistot a filtr plynné fáze, který je zařazen před plynové vstřikovače aby zachytával jemnější mechanické nečistoty, které vznikají při změně skupenství z kapalného na plynné. Při této změně dochází také k oddělování těžkých uhlovodíků a parafínů. Tyto složky působí negativně na vstřikovače plynu a to mechanicky i chemicky.
Dobrý stav zapalovací soustavy
Velice důležitý je také dobrý stav zapalovací soustavy motoru, zejména části, kde se používá vysoké
napětí. U plynových motorů je zapalovací soustava mnohem více namáhána vysokým napětím, než je tomu u konvenčních benzínových motorů. Může za to méně snadná ionizace směsi propan butanu se vzduchem oproti směsi benzínových par a vzduchu. Přeskokové napětí na zapalovacích svíčkách může stoupnout až o několik kV oproti provozu motoru na benzín, což mívá za následek porušení elektrické pevnosti izolace a následné probíjení. To způsobuje známé cukání motorů na LPG.
Kontrola vstřikovačů LPG/CNG
Zásadní vliv na hladký a bezchybný chod motoru na LPG mají vstřikovače plynu. Pokud vstřikovač nepracuje správně, nemůže mít motor správný výkon. Tím má vyšší spotřebu a hlavně hrozí nebezpečí poškození motoru. Největším problémem je totiž rozdílnost dávky jednotlivých vstřikovačů. Vstřikovač, který vlivem např. zalepením parafíny dává menší dávku než ostatní způsobuje provoz válce motoru na chudou směs. Tím dochází k pomalému hoření chudé směsi a k enormnímu zvýšení teploty hoření. Pomalejším hořením chudé směsi dochází k dohořívání když už otevírá výfukový ventil. Ten je pak neúměrně tepelně namáhaný a tím se mnohem rychleji „zaklepá“ a nakonec dojde k jeho podpálení.
Provádíme značkový servis těchto systémů LPG & CNG
Tyto systémy dovážíme a jsme akreditovaným zástupcem pro ČR, případně jsme autorizovaným zástupcem
Servis LPG a CNG ve vozidlech a jejich diagnostika
Přestavět vozidlo na LPG nebo CNG, to neznamená pouze namontovat přestavbovou sadu podle návodu a jezdit. Aby vozidlo fungovalo tak jak má, je nutné dodržet poměrně velké množství technických pravidel již při volbě vhodných komponentů které budou použity pro konkrétní přestavbu s ohledem na konstrukci motoru, jeho výkon a další specifické vlastnosti. Neméně důležitá je samotná montáž systému vstřikování LPG nebo CNG. Její neodborné, nebo lajdácké provedení má zásadní vliv na funkci soupravy ve vozidle a její „symbiózy“ s emisním systémem vozidla.
Testování čištění a opravy vstřikovačů LPG a CNG
Jsme vybaveni profesionální technikou na provádění testů plynových vstřikovačů zejména jejich průtoku a rychlosti reakce. Jsme schopni s vysokou přesností vyhodnotit rovnoměrnost dávek plynových vstřikovačů a to měřením v reálném chodu až 4 vstřikovačů najednou. Vstřikovače které je možné vzhledem k jejich konstrukci nastavit jsme tak schopni „naladit“ na minimální toleranci rozdílu dávky v různých pracovních režimech. Tak přesně nastavené vstřikovače nedodává žádný výrobce vzhledem k velkosériové výrobě kde se nikdo nezabývá párováním vstřikovačů které je neúměrně zdlouhavé.
Čištění vstřikovačů LPG a CNG
V rámci servisu vstřikovačů LPG jsme také vybaveni profesionální čističkou plynových vstřikovačů která je nenahraditelná zejména pro čištění vstřikovačů LPG které nelze rozebrat. Bez tlakového čištění čistící kapalinou by nebylo možné takový vstřikovač zachránit pro další použití. Velmi často jsou totiž vstřikovače LPG zalepené zatuhlým parafínem který vzniká při změně skupenství lpg z kapaliny na plyn. Díky tomu často zachráníme drahý LPG vstřikovač Landi Renzo, Hana, BRC, nebo Keihin. Nikdy není jistota že se taková oprava čištěním podaří, ale vzhledem k ceně těchto vstřikovačů LPG to za pokus vždy stojí.
Testování a čištění benzínových vstřikovačů
Provádíme také testování a čištění benzínových vstřikovačů všech typů a to i pro motory s přímým vstřikováním benzínu typu TSI, GDI apod. Používáme profesionální testovací stolici s možností měření až 8 válců najednou. Máme k dispozici i výkonné ultrazvukové čištění které probíhá za chodu vstřikovačů v čistící kapalině.
Mnohokrát se nám podařilo „rozhýbat“ i úplně nefunkční vstřikovače které byly zarostlé nečistotami a ztvrdlými usazeninami.