Technická data přestavby na LPG:
Systém: Alex Idea Direct Injection
Reduktor LPG: Alex Shark 1500
Elektroventil LPG: Alex LPG-MAX ventil s max průtokem na 8mm trubku
Filtr plynné fáze: Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG: Alex Barracuda SE 115 Nl precizní přesné vstřikovače plynu
Nádrž LPG: ZTW 650/220/56 litrů
Multiventil: Tomasetto 220/30°
Plnící koncovka LPG pod benzínovým víčkem
Přepínač plyn/benzín z optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací provozních stavů systému LPG
Systém LPG pro motory s přímým sekvenčním vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito mnoho originálních strategií řízení palivových map a emulací signálů benzínové jednotky pro dokonalé sladění plynového vstřikování s benzínovým řídícím systémem.
Systém Alex Idea DI je trvale napojen na datovou sběrnici originální palubní diagnostiky vozidla protokolem OBD. Díky tomu systém LPG dokáže korigovat odchylky nastavení palivové mapy, které mohou vznikat kolísáním kvality LPG, nebo dlouhodobě postupnou změnou parametrů některých prvků plynového systému.
Přestavba na pohon LPG
ŠKODA RAPID 1.2 TSI NA LPG
Výrobce vozidla: Škoda
Model vozidla: Rapid 1.2 TSI
Objem motoru: 1.2
Typ motoru: CJZD
Výkon motoru: 81 kW/6000 ot/min
Převodovka: man 6 st.
Rok výroby: 2016
Minimální spotřeba benzínu při provozu na LPG
Motory s přímým vstřikováním TSI vyžadují při provozu na LPG přívstřik benzínu. V případě tohoto konkrétního motoru je použita strategie rovnoměrného přívstřiku benzínu cca 0,25 ms v celém pracovním rozsahu motoru. Celkové % spotřeby benzínu při provozu na LPG závisí na převažujícím režimu jízdy. Pohybuje se zpravidla od 3 do 5%.
Nádrž LPG místo rezervy
Ve vozidle je instalována nádrž LPG toroid s vnitřním multiventilem o objemu 56 litrů. Natankovat lze přibližně 47 litrů LPG
Záruka kvality
Systém LPG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Jednotka Idea má záruku 5 let, vstřikovače Barracuda 100tis. km
ŠKODA RAPID 1.2 TSI přestavba na LPG – vlastnosti & zkušenosti
Průměrná spotřeba benzínu 5,8 – 8 l/100km podle režimu a způsobu jízdy
Průměrná spotřeba LPG 6,5 – 8,3 l/100km + 0,3 – 0,7l benzínu podle režimu a způsobu jízdy
Dlouhodobý průměr spotřeby se pohybuje okolo 7l LPG a 0,4l BA-95/100km ve smíšeném provozu
Motor funguje v celém výkonovém rozsahu na LPG perfektně bez jakýchkoli vedlejších projevů
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG.
Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.
Toto vozidlo lze na přání vybavit elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP) s možností dávkování aditiva prostřednictvím plynových vstřikovačů.