WV TSI na LPG je přestavba motorů s přímým vstřikováním na pohon LPG, která je mnohem náročnější, než přestavět konvenční motor s nepřímým vstřikováním MPI.
Výrobci přestavbových sad zde čelí mnoha technickým výzvám, jejichž řešení mnohdy není vůbec jednoduché. Vzhledem ke složitosti systémů přímého vstřikování benzínu obecně a mnoha variantám provedení je nutné „napasovat“ elektroniku i ostatní komponenty přestavbové sady LPG vždy na „míru“ pro konkrétní typ motoru a velmi často i na konkrétní řídící jednotku benzínového vstřikování vozidla.
Existuje značný počet vozidel, která mají stejný kód motoru, stejný výkon, ale jsou osazeny řídící jednotkou jiného výrobce se zcela jinou strategií řízení motoru. Mnohdy bývají zásadní rozdíly i v aktuálně použitém firmware benzínové ECU (řídící jednotky).
Vzhledem k této velmi různorodé rozmanitosti napříč modely vozidel a typy motorů nelze použít zcela univerzální systém LPG jako tomu je u drtivé většiny běžných motorů s nepřímým vstřikováním.
Z těchto důvodů výrobci uvádí přesné specifikace vozidel, kódů motorů, výkonů motorů a typů benzínových řídících jednotek, které lze přestavět, resp. vozidel, která již byla přestavěna na LPG a fungují.
Tabulka se seznamem vozidel VW s motory TSI, FSI, TFSI vhodnými pro přestavbu na LPG se systémem Alex Idea DI, nebo Prins VSI-DI – vstřikování kapalné fáze LPG originálními benzínovými vstřikovači.
Seznam vozidel se prakticky neustále rozšiřuje. Pokud zde nenajdete vozidlo, které uvažujete přestavět na LPG, kontaktujte nás! Rádi Vám podáme aktuální informace.